Kereta Proton Baru & Facelift 2017
Setelah Proton begitu ghairah mengeluarkan model-model baru mereka pada tahun 2016, Adakah pada tahun 2017 ini Proton akan menyepi dan hanya menumpukan kepada model sedia ada tersebut?
Sudah tentulah Proton tidak akan berdiam diri dan akan meneruskan momentum yang telah mereka cipta pada 2016 untuk memastikan jenama Proton terus kukuh di pasaran.
Model serba baru Proton 2016; Perdana, Persona, Saga dan Ertiga akan menjadi tonggak jualan maka pada tahun 2017 akan memberi lebih ruang buat Proton untuk menumpukan kepada model-model lain pula.
Sudah pastinya kali ini Proton akan melakukan perubahan yang besar ke atas kereta-kereta tersebut yang bukan sekadar mendapat sentuhan kosmetik luar dan dalam tetapi juga spesifikasi yang ditawarkan.
Perubahan paling besar sudah pastilah ke atas enjin dan transmisi. Jika anda masih merungut dengan keluarga enjin campro yang dikatakan ketinggalan zaman serta transmisi CVT yang tidak lancar, ianya bakal menjadi sejarah.
Proton dijangka akan mula menggunakan enjin suntikan terus bahan api atau GDI dan GDI Turbo berkapasiti 1.3 liter dan 1.5 liter serba baru yang lebih terkini dan berteknologi tinggi! Ianya lebih kuasa dan efisyen serta mesra alam.
Enjin GDI ini telah dibangunkan oleh Ricardo dan masih menggunakan blok enjin “cast iron” tetapi ketebalannya dikurangkan untuk memastikan ia lebih ringan.
Enjin ini akan digandingkan dengan transmisi CVT serba baru dari JATCO yang lebih lancar, cekap dan jimat minyak.
Selain itu, segala kelemahan dan kekurangan yang telah dikenalpasti serta menjadi rungutan pengguna akan diperbaiki dan dipertingkatkan.
Sudah tentulah Proton tidak akan berdiam diri dan akan meneruskan momentum yang telah mereka cipta pada 2016 untuk memastikan jenama Proton terus kukuh di pasaran.
Model serba baru Proton 2016; Perdana, Persona, Saga dan Ertiga akan menjadi tonggak jualan maka pada tahun 2017 akan memberi lebih ruang buat Proton untuk menumpukan kepada model-model lain pula.
Proton 2017
Tahun 2017, Proton dijangka akan menumpukan kepada facelift atau naik taraf ke atas model kereta Exora, Preve, Suprima S dan Iriz.Sudah pastinya kali ini Proton akan melakukan perubahan yang besar ke atas kereta-kereta tersebut yang bukan sekadar mendapat sentuhan kosmetik luar dan dalam tetapi juga spesifikasi yang ditawarkan.
Perubahan paling besar sudah pastilah ke atas enjin dan transmisi. Jika anda masih merungut dengan keluarga enjin campro yang dikatakan ketinggalan zaman serta transmisi CVT yang tidak lancar, ianya bakal menjadi sejarah.
Proton dijangka akan mula menggunakan enjin suntikan terus bahan api atau GDI dan GDI Turbo berkapasiti 1.3 liter dan 1.5 liter serba baru yang lebih terkini dan berteknologi tinggi! Ianya lebih kuasa dan efisyen serta mesra alam.
Enjin GDI ini telah dibangunkan oleh Ricardo dan masih menggunakan blok enjin “cast iron” tetapi ketebalannya dikurangkan untuk memastikan ia lebih ringan.
Enjin ini akan digandingkan dengan transmisi CVT serba baru dari JATCO yang lebih lancar, cekap dan jimat minyak.
Selain itu, segala kelemahan dan kekurangan yang telah dikenalpasti serta menjadi rungutan pengguna akan diperbaiki dan dipertingkatkan.
Ulasan
Catat Ulasan